18.4.07

Vlaamse hiphoplabels..

Vandaag wordt het label waar ik voor 'arbeit' voor het eerst publiekelijk geïntroduceerd. Deze avond op Live-Request zouden twee van de 5 artiesten aanwezig moeten zijn. Als ze mijn richtlijnen wat opvolgen dan is dit de eerste maal dat we het label in de spotlight zetten. Gisteren nam Chronyx ons alvast op in zijn 'Breaking news'. ShowArma is een nieuw label en zal dus ook gebruik maken van digitale distributie, je zal nummers kunnen kopen via sms, etc.

Dit is een van de projecten waarin we betrokken zijn, Het Verdikt. Vorig jaar bracht Pita 6 mc's samen die een week konden aanklooien in de studio. Dit project was een gefocuste versie van de Bootcamp sessies die Pita reeds enkele jaren organiseerde in de Rockfabriek(bxl).
In één week werden toen 11 nummers opgenomen, waar 1 single en een mixtape uit zal voortkomen. Maar meer daarover in mei. Je hoort mijn stem regelmatig op de achtergrond, maar ikelf ben op het moment van de opnames ergens op een strand, afgelegen in de zon met vriendin en familie (kiezen is verliezen..)



Je zou denken dat we eerder geïsoleerd staan als digitaal hiphoplabel, maar in het digitale independent hoekje staan wel meer labels. Zoals ik reeds vermelde heb ik bvb sympathie voor het hardwerkende 'citywurl', Billy heeft een duidelijke stijl voor ogen en gaat daar konsekwent mee om. Hij releasete de Albums van Billy Palmier en van Dyno. Deze laatste wordt trouwens aardig opgepikt, als album van de week in P-magazine en voor internationale compils als Beat Dimensions.

Dit is het optreden van Dyno op coolsweat, ik had liever footage gepost van de show in 'Le Tavernier'. Maar Billy blijkt vertraging op te lopen met het editten.. dat komt dus later

Geen opmerkingen: