11.4.07

Web 2.0 voor dummies



Ik heb me onlangs in een praktijk-onderzoek 2.0 gestort. Niet gemakkelijk zou ik zo zeggen. Het is een kluwen aan blogs, communities, zoekmachines, tags, digs, shouts, e-kudo's, stream-platformen, etc etc.

Enkele logische principes die snel duidelijk waren voor mij?

- 2.0 is toegankelijk voor content door u en mij, content die wordt aangevuld met interactieve functies voor u en mij.
- Dit wordt snel gepubliceerd, vlot verspreid(viraal door link/share-functies) en getagd volgens interesses.
- Zodoende kunnen mensen met elkaar in contact komen via gratis applicaties en op basis van persoonlijke interesses/meningen.
- De rankings/authoriteit wordt toegekend door de internetsurfers zelf.
- Bloggers zijn er veelal trots op technologische geeks te zijn. Het blijkt een cultuur op zich waarin delen en vrij delen van meningen.

Het onderstaande filmpje illustreert de sociale kant van het verhaal met een makkelijk te volgen supermarkt-verhaal..


Voor meer uitgebreidde info wijs ik u graag door naar de experts :
O'reilly
frankwatching
bight.nl
...

Geen opmerkingen: